Kalnički granit i gnajs (29.6.-4.7.2024.)

Nakon skoro tjedan dana neplanirane talasoterapije u Istri Nikola se proglašava (dovoljno) zdravim za putovanje i penjanje. Na putu do kalničkog granita odlučujemo stati u Sloveniji blizu Tolmina da umočimo noge u Soču i isprobamo kako dišemo na sportićima. Nakon nekoliko sati prženja u hladu zaključujemo da se osjećamo dosta dobro, a nakon dvije kuglice najvećeg tolminskog sladoleda nikad bolje. Idući dan je najavljena kiša od jutra pa rano pakiramo stvari i krećemo dalje prema Križevcima. Na putu i u Križevcima je teški potop, ali na sreću smješteni smo u odličnom križevačkom kampu kojeg vodi lokalni alpski vodič, teški as Joža, kojeg smo žicali za preporuke svaki dan prije penjanja. Inače kamp je super, ima puno mjesta u hladu, vruće tuševe, otvoreni i zatvoreni prostor za druženje, a cijena je bila 13 eur/osobi (2 šatora, 1 auto). Za idući dan (ponedjeljak) Joža nam preporuča Zapadni greben, jer se stijena brzo suši nakon kiše. Prvi cug je bio u hladu pa se niz njega još slijevala voda, tako da je nudio nekoliko “blago” napetih gibova sa ustajanjem na trenje dok penjačica stoji u lokvici vode. Ostatak smjera je bio super - suha, hrapava stijena i odlično pospitano. Vjetrić nas spašava kroz smjer jer sunčeko grije na laganih 30-ak stupnjeva.

Nakon smjera brzinski se spuštamo natrag do auta pa u Križevce degustirati ponudu prve slastičarne i njihove lokalne specijalitete - caffe affogato i chocolate affogato. Deserti dobivaju 5/5 Prpićevih zvjezdica, isplatilo se tražiti ih zadnje 3 godine na svakom godišnjem odmoru u Zagorju. Lokalni Lidl nas oprema najboljim zagorskim sirevima, a i novim luftićem/karimatom koji je nastradao prvu noć kampiranja. Za iduća dva dana prognoza konačno izgleda stabilno, pa nakon konzultacije sa Jožom odlučujemo u utorak krenuti rano ujutro prema žičari i planinarskom domu Kalnik koji se nalazi na oko 2300 m. Tamo biramo smjer na 7. kalnički zub koji se po želji može nastaviti na vrh Vranilac i nudi mogućnog penjanja antene kao poslasticu za kraj. Dolazimo žičarom gore oko 7:20h (otvara se u 7 ujutro), ali smjer je ludo popularan pa nakon kratkog pristupa stajemo u red i čekamo nekih sat i pol da bi krenuli s penjanjem (ne znam kakve se kolone stvore vikendom). Računamo dug je dan, prognoza je dobra, nema žurbe. Smjer je prezabavan, svaki cug je drugačiji od prethodnog, a izmjenjuje se sve od slaba, delikatnih “atletskih” traverza, granitnih ljuski i naravno pukotina. Pospitano je samo na mjestima gdje je slab ili ploča, a na dijelovima gdje su pukotine se stavljaju frendovi i nešto manje čokovi.

Penjanje je dosta konstantno pa nas je izbilo, ali odlučujemo još nastaviti do vrha nekih 150-200 m lakšeg penjanja (druga opcija je abseil). Stižemo gore taman u oblak pa na kraju odustajemo od uspona na antenu i nastavljamo sa spuštanjem na drugu stranu. Usput skupljamo dry bag u kojem nam je višak stvari za spavanje i nastavljamo prema planinarskom domu do kojeg ima oko 45 min hodanja. Dom je super opremljen, spavanje bez hrane je 26 CHF i može se džabe rezervirati/otkazati preko web stranice švicarskih domova. Za večeru Nikola degustira štrudlu koja je dobila poražavajućih 3,5/5 zvjezdica (+ pol boda za veličinu), slično kao i moja jutarnja kava. Za idući dan planiramo penjat nekaj kratko tak da bez ranog alpskog starta spavamo skoro 11 sati - taman! Izabrali smo si laganini 5b spitani dužinac, tek toliko da prođe koji sat i da se otvori kuhinja pa da Nikola degustira lokalni rösti - ovaj put pobjeda, pada novih 5/5 Prpićevih zvjezdica. Nakon povratka u Italiju vraćamo se kod Jože u kamp i iduće jutro odlazimo na sportiće jer smo pošteno izbijeni od sunca i penjanja. Budući da je za iduće dane ponovno najavljen potop, nakon sportića kupujemo novu rundu zagorskih sireva i pičimo nazad za Zagreb.

Legenda:

Križevci = Chiavenna

Joža = Guido

Križevački kamp = camping Acquafraggia di Lisignoli Guido

Ponedjeljak: Zapadni greben = Spigolo della Paletta, Galivaggio, 5c, 250m

Utorak: 7. Zub = Via Mosaico - Via felici + Cresta NE ( bez Fiamme), Pizzo de Spazzacaldera, 6a, 400m