Chamonix 3.8.-12.8.

Ekipa,

Evo da vam se javim kako mi je bilo na mini ljetnom kampu u chamonixu.

Baza nam je bio kamp Glacier du Argentiere koji se nalazi u istoimenom selu desetak km udaljenom od chama. Lokacija je super i kamp ima sve sto ti treba, jedino je problem sto nismo imali auto pa smo ovisili o busu koji ide u 7:05 iz kampa sto znaci da nismo lovili prvu zicu za Midi (6:30h). Medutim i to se da rijesiti stopiranjem sto smo i uspjeli.

Subota 3.8. London-Geneva-Chamonix
Let i prijevoz do chama uz odlazak u ducan i opremanje kampa. Izrada planova u skladu s vremenskim (ne)prilikama - jako je vruce i nema govora o ledu, a snijezni/mix smjerovi su vecinom suhi, tako da se odlucujemo za suhu stijenu.

Nedjelja 4.8. Papilons Arete D+, 5c, 250m
ujutro lovimo prvi bus i dolazimo na zicaru za Aguille du Midi (idemo samo do pola puta), uspjesno izbjegavamo ogromnu guzvu i na srednjoj stanici zice smo oko 8h. Pristup je jednostavan (samo ravno) i traje nekih sat vremena do mjesta gdje se navezujemo. Ispred nas je barem 4 naveza tako da nema govora o problemima s orijentacijom. Smjer po skici ima 16 duzina ali velik broj njih spajamo i penjemo paralelno sa nekoliko meduosiguranja izmedu nas. Stijena je kompaktna i penjanje je super zabavno u laksim dijelovima. Kljucnu duzinu penjem u vodstvu i cijelo vrijeme ocekujem taj detalj da bi pred kraj duzine shvatio da sam ga odavno prosao i da nije uopce stasan (jebiga prvi put penjem na granitu i nemam pojma o tome sto ocekivati). Radi se o preckanju u desno po par krimpova ali nakon toga slijede savrsene ljuske s tramvajcima u okomitoj stijeni jedno 20m sa puno zraka pod dupetom (lijepo kao onaj 5c cug u Klinu koji Bejuk voli nahvalit). Ideja je da nakon tog smjera (ako smo brzi) nastavimo do vrha Aguille du Peigne normalkom (AD+) ali smo spori i odlucujemo se na silazak. Osim 2 klina u detalju, ostatak smjera je neosiguran s ponekim uredenim standom ali ima pregrst mjesta za osiguranje.

Ponedjeljak 5.8.
Ocekivali smo pristupiti u jedan dulji smjer pa ga penjati u utorak ali se tijekom dana prognoza za utorak pogorsava te odustajemo od plana. Ipak iskoristavam dan i nalazim se s lokalnim ekspertom (Ivom Kastelom (AOZ)) te se zajebavamo po chamu.

Utorak 6.8. Petit Charmoz Traverse AD, 4c, 200m
autostop i u 7:10h smo na srednjoj stanici iste zice kao u ned. Pristup od sat i pol do smjera (vec ujutro pocinju lavine kamenja tako da se brzo krecemo po ledenjaku). Ovaj smjer je puno laksi i ne nosimo penjacice vec sve penjemo u gojzama. Ulazni kamini nemaju ocjenu ali imaju klinove. Puno vise na snagu nego na tehniku rijesavamo 3 kamina i ubrzo smo na grebenu s pogledom na Mer de Glace. Osim tih ulaznih kamina imaju jos 2 detaljcica koji nisu zahtjevni. Medutim ima puno eksponiranog preckanja i pogled je mrak. Mali spicasti vrh s kojeg radimo 3 abseila i nakon toga silazimo kroz kuloar do ledenjaka. Ovaj put smo puno brzi i od vremena u vodicu te smo narag u chamu u 3 popodne dok se oblaci pocinju navlaciti.

Srijeda 7.8. Odmor (kisa pada cijeli dan)

Cetvrtak 8.8. Pristup do Refuge de l'Envers
Polazak u 11 iz kampa, Montervers vlak i pristup do doma. Vodic kaze 1.5-2h ali laze jer nama treba 3 i kusur sata. Silzak na ledenjak, pa prelazak ledenjaka i onda jos 700m visinske do doma. Iz doma odlazimo do ulaska u smjer za sutra koji detaljno proucavamo jer se radi o prelasku velike pukotine a namjeravamo krenuti po mraku pa da ne gubimo vrijeme. Dom je smjesten na fantasticnoj lokaciji i pogled je mrak.

Petak 9.8. Aguille de la Republique, voie normale D+, 5c (6c+ A0), 700m
Polazak u 5h iz doma i u 6:15 smo na ulasku u stijenu. Nekoliko 4c/b cugova dovodi do lakseg srednjeg dijela. Prolazak kroz veliki sivi kuloar (na dnu ostavljamo dereze i cepine jer se vracamo istim putem) gdje se krecemo paralelno uz par tezih mjesta. Do tud smo se super kretali (9h ujutro) Medutim tu radimo gresku i preckamo u desno pre rano tako da smo se nasli na dnu 150m kuloara koji je znatno tezi od previdenih 4a ocjena. Tu gubimo dosta vremena (dolazimo na sedlo oko 12h). Odavdje krece tezi dio smjera koji je vrlo eksponiran. Prelazimo u penjacice i penjemo 5 cugova tezih ocjena (od toga 2 duzine 5c) koji su fantasticni. Za kraj ostaje 6c+ ploca koja je zaspitana i rijesavamo ju tehnicki. Sam vrh je toliko velik da ga moras zajahati i na njega dolazimo u 16h. Odavdje krecemo s abseilom i napravili smo 19 komada (neki dijelovi su se dali otpenjavati ali smo u gornjem dijelu bili jako efikasni pa smo odlucili na abseil), ovaj puta po pravoj liniji smjera. Medutim 3 abseila prije kraja nam zapinje strik i moramo prusicirati da ga izvucemo (prvi put ga nismo dobro namjestili pa smo 2x prusicirali taj abseil). Tu opet gubimo barem 2h i sada smo vec u mraku. Medutim vidimo ledenjak ispod nas i cijelo vrijeme bez problema nalazimo slijedece mjesto za abseil (logicna linija) tako da nastavljamo i malo prije ponoci dolazimo natrag na ledenjak. Povratak do doma odradujemo polako jer smo umorni i u 1h smo u domu (samo 20h nakon polaska :)).

Subota 10.8. Odstup od doma po ledenjaku i odlazak u kamp
U kampu prilikom spremanja stvari doznajemo da nam je otkazan let i da se vracamo doma tek u ponedjeljak ujutro.

Nedjelja 11.8. Trcanje
Naravno da nam nije dosta brda pa se odlucujemo za utrku 700m uzbrdo po nekim strmim putevima sto traje 40min, uz predivno spustanje iste dionice u 15min (noge su me boljele slijedecih 5 dana).

Sve u svemu izlet mi je bio odlican, osim partnera s kojim vise necu penjat. Malo iskustva u velikim brdima i slaba pripremljenost (jedva moze popeti 5c sportski smjer) su se pokazali kao bitni faktori u smjerovima koje smo penjali.

Imam jos puno informacija (prije svega kako ustedit pare u ovom preskupom mjestu) pa ako nekog nesto specificno zanima javite se.

Par slika i kratki filmic u prilogu.